Visitation, forespørgsler og henvendelser
- Ungekonsulenten ApS modtager henvendelser pr. mail eller telefonisk.
- Der afholdes en indledende dialog med socialrådgiver. Formålet er at forventningsafstemme og introducere vores samarbejdspartner for Ungekonsulenten ApS værdisæt og koncept.
- Sagsakter fremsendes til Ungekonsulenten ApS
– Sagsakter gennemgås af Ungekonsulenten ApS. Vores socialfaglige medarbejder udarbejder et sagsresumé, som præsenteres ved intern visitation. - Intern visitation
– På baggrund af sagsresumé, udarbejdes der en vurdering af den unges støttebehov foruden præferencer i fht. køn, etnicitet, individuelle kompetencer og personlighed. Mulig støtte- /kontaktperson indkaldes til samtale, hvor sagsresuméet gennemgås . - Forventningsafstemning
– Forventninger til samarbejdet med anbringende myndighed, herunder; succeskriterier/målsætning og timesats. Forventninger afstemmes efterfølgende med udvalgte støtte- /kontaktperson, for at sikrer gensidig forståelse af indsatsen. - Tilbagemelding
– Endelig tilbagemelding til socialrådgiver, således kontrakten kan udarbejdes, underskrives og arkiveres. - Formøde med primær- og sekundær støtte- /kontaktperson.
– Inden mødet foregår der en hurtigt gennemgang af dagsorden for mødet.
- Opstart af ungesag:
– Første møde foregår i Ungekonsulenten ApS lokaler, såfremt det er muligt. Her vil både primær- og sekundær støtte- kontaktperson deltage.
- 3 måneders opfølgning og evaluering.
– Status udarbejdes 14 dage før mødet. Status udarbejdes af Ungekonsulenten ApS i samarbejde med udvalgte støtte- /kontaktpersons-team ved mundtlig overlevering. Ungekonsulenten ApS har desuden en forventning om at støtte- /kontaktperson såvidt muligt deltager i opfølgningsmødet. - 6 måneders handleplansopfølgningsmøder
Kontakt Afd. Fynog Midt- og Vestsjælland
Rakel Rabølle Severin
Socialfaglig Direktør
MAIL: rakel@ungekonsulenten.dk
TEL: 2887 2690
Kontakt Afd. Hovedstaden og Midt- og Vestsjælland
Katja Ødegaard
Leder
MAIL: katja@ungekonsulenten.dk
TEL: 5377 8023